نام کارخانه | نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ۲ | ۳۲۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۹۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۳۵۵۰۰۰۰۰۰ | ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ ۶ | ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۲۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v8 | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | ۴۷۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v9 | ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ | ۵۲۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک | ۴۹۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۹۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۷ معمولی | ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۳۵۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۴۰۵ بنزینی | ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ | ۲۶۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو پارس سال | ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۵۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | تندر ۹۰ مدل E1 | ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۳۳۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | تندر ۹۰ مدل E2 | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۷۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | رانا | ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | سمند ال ایکس | ۲۶۵۰۰۰۰۰۰ | ۲۶۰۰۰۰۰۰۰ |
ادامه مطلب ...
نام کارخانه | نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ۲ | ۳۲۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۹۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۳۵۵۰۰۰۰۰۰ | ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ تیپ ۶ | ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۲۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v8 | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | ۴۷۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v9 | ۴۳۰۰۰۰۰۰۰ | ۵۲۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک | ۴۹۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۹۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۲۰۷ معمولی | ۴۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۵۳۵۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو ۴۰۵ بنزینی | ۲۳۰۰۰۰۰۰۰ | ۲۶۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | پژو پارس سال | ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۵۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | تندر ۹۰ مدل E1 | ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۳۳۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | تندر ۹۰ مدل E2 | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | ۳۷۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | رانا | ۳۲۵۰۰۰۰۰۰ | ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | سمند ال ایکس | ۲۶۵۰۰۰۰۰۰ | ۲۶۰۰۰۰۰۰۰ | |
ایران خودرو | سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک | ۵۸۲۷۴۰۰۰۰ | ۱۲۳۰۰۰۰۰۰ |
بقیه در ادامه مطلب
محمد هیراد حاتمی:
« رویداد های خودرویی » آن قدر زیاد شده که به عنوان یک خبرنگار سخت می توانید ادعا کنید آخرین خبر مربوط به این بخش را در اختیار دارید. فارغ از قیمت خودرو ها که این روزها به یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصاد ایران تبدیل شده است، کیفیت خودرو های تولید شده و میزان تولید دو پرسش مهم به شمار می آید. برای بررسی تمامی حواشی خودرو از احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان دعوت کردیم تا او در کافه خبر حضور پیدا کند و درباره آنچه در بازار خودرو اتفاق افتاده، توضیح دهد. نعمت بخش اعتقاد دارد که خودروسازان ارز میادله ای دریافت نکردند و نیاز صنعت خودرو با ارز آزاد وارد شده است. آنچه در ادامه خواهید خواند مشروح نشست کافه خبر با احمد نعمت بخش،دبیر انجمن خودرو سازان است:
فارغ از افزایش
قیمت خودرو ها، این روزها به شدت موضوع ارتقاء استاندارد خودرو ها به
استاندارد یورو 4 مطرح است. در این رابطه توضیح می دهید؟
بر
اساس مصوبه هیات وزیران قرار بر این است که از ابتدای سال آینده استاندارد
خودرو ها به استاندارد یورو 4 ارتقاء پیدا کند. نکته قابل توجه اینکه در
مصوبه اسفند سال گذشته، وزارت نفت مکلف شده که از اول فروردین 91 سوخت یورو
4 را تامین و عرضه کند، که نکرده است. در حال حاضر محیط زیست دارد فشار می
آورد که حتما خودرو ها باید به استاندارد یورو 4 مجهز شود. حرف ما این است
که سوخت آن فراهم نیست. اگر سوخت یورو بر اساس مصوبه تامین شود، خودرو
تولید خواهیم کرد. اگر ما خودروی یورو 4 تولید کنیم اما سوخت آن فراهم نشود
ضمن اینکه موتور خودرو آسیب می بیند، کاتالیزی که در اگزوز هست و لا اقل
باید صد هزار کیلومتر کار کند در حداکثر بیست هزار کیلومتر از بین می رود.
بر این اساس پول بیشتری که مردم می دهند هدر خواهد رفت. خیلی جالب است که
کاتالیز اگزوز قیمتش در حد 200 هزار تومان است. مردم ما که حتی فیلتر هوا
را باد می گیرند و به راحتی عوض نمی کنند چگونه بیایند 200 هزار تومان
کاتالیز عوض کنند؟ بر این اساس ما با وزارت صنعت، معدن و تجارت مکاتبه
کرده ایم که با توجه به اینکه سوخت فراهم نیست فعلا استاندارد یورو 4 به
عقب بیافتد. هر زمانیکه سوخت یورو 4 توزیع کردند ما خودروی یورو 4 بدهیم.
قیمت خودرو تا آخر سال به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد؟
ادامه مطلب ...